Sunday, 14 September 2008 14:17

(Re)întoarcerea la carte

Written by

N-aş vrea să sune chiar ca o mărturisire, dar în ultimii ani am avut o serie de meciuri cu Sorana pe tema cititului – nu că n-aş citi, dar nu mă omor. În plus, Sci-Fi şi Fantasy, două dintre genurile mele preferate, nu contează drept cărţi în aceste meciuri. Aşa că – am pierdut pe linie. Până în weekend! Pentru că, mergând prin Londra (unde m-am aflat împotriva dorinţei şi instinctelor mele, ca să văd un concert în care Madonna şi-a dat complet cu firma în cap), am văzut un… gadget.

Friday, 05 September 2008 11:44

Melc melc... codobelcescu

Written by

Poate credeaţi că a schimba o roată pe pană este una dintre cele mai simple operaţiuni pe care le puteţi face într-un service auto. Ei bine, nu. Asta am aflat eu ultima data când am mers cu maşina la un service mare şi faimos, să-i spunem, din motive de asemănare pur auditivă… Auto Codobelcescu.

De când eram mică îmi doream să mă fac director de programe la vreo televiziune din România, dar între timp m-am răzgândit. Trebuie să fie o meserie foarte dificilă, stresantă şi plină de încercări traumatizante. Vi se pare că sunt rea? Uitaţi-vă, de curiozitate, într-un supliment de programe TV publicat de orice ziar, la alegere.

Dintr-un motiv pe care nu am reuşit să îl identific, acelaşi serial este difuzat de mai multe televiziuni (oare directorii de programe ştiu, o fi cineva care să vadă ce difuzează concurenţa?). Ei şi ce, mă veţi întreba, îşi mai împart şi televiziunile telespectatorii. Ce-i rău în asta? Păi bieţii telespectatori sunt de-a dreptul bulversaţi. Pentru cu pe un post este seria unu din „Totul despre sex”, unde Carrie se iubeşte cu Mr. Big. Pe un alt post, este deja ultima serie, unde ea are o relaţie prea-minunată cu pictorul-sculptorul (sau ce-o fi fost el) rus.

Monday, 01 September 2008 10:43

Victime colaterale de telemarketing

Written by

De mai bine de zece ani sunt asaltată de telefoane de la agenţii de vânzări ai companiilor de asigurări de viaţă. De mai bine de zece ani am răspuns, la fel ca djin-ul din sticlă, în toate felurile la aceste telefoane, sperând că, doar doar, voi scăpa de pisălogeala lor nesuferită. Am fost amabilă, am fost politicoasă, am fost amuzată, am fost enervată, am fost indiferentă, am fost agresivă, am fost plictisită.

Am fost hărţuită pe telefonul mobil de nenumărate ori, de cele mai multe - ca un făcut - când eram în străinătate şi pe vremea când un apel pe roaming chiar costa. Am ascultat sau am retezat tot felul de texte, am rugat şi implorat, de câte ori am avut ocazia, companiile de asigurări să-şi schimbe acest obicei şi să renunţe să mă mai hăituiască atunci când e clar - sper - în toate rapoartele de feedback că NU MĂ INTERESEAZĂĂĂĂĂ!

Wednesday, 27 August 2008 08:31

Minciuni adevărate

Written by

Am auzit de curând o afirmaţie care mi-a atras atenţia pentru că o mai citisem undeva: atunci când cineva este întrebat dacă ar continua să cumpere produsele unei companii despre care ştie că are un comportament iresponsabil (activitatea sa dăunează mediului sau foloseşte munca minorilor), cel mai probabil va răspunde „Nu”. În realitate, însă, nu îşi va schimba comportamentul de până atunci. Concluzia era că oamenii mint în astfel de situaţii.

Monday, 11 August 2008 10:47

Si putin fotbal, va rugam

Written by

In ultimele zile m-au uimit din cale-afara doua stiri - una vorbea despre ajutorarea sinistratilor si despre gestul unui fotbalist celebru care adunase prin intermediul fundatiei sale 5000 EUR ca sa ajute oamenii in nevoie. Gestul in sine e laudabil, de oriunde ar veni si oricat de mare sau de mica ar fi suma. Problema era ca stirea cu donatia de 5000 de EURO a fotbalistului facea prima pagina si ingropa, de-a dreptul, vestea ca un alt eveniment de strangere de fonduri adunase aproape o jumatate de milion de euro, pentru aceiasi sinistrati. Stiam, candva, ca inclusiv sumele conteaza si mi se parea, cumva, logic ca un gest care ar putea ajuta mult mai multi oameni, cu mult mai multi bani (de 100 de ori mai multi!), sa aiba intaietate pe agenda presei… Nope!

Sunday, 24 August 2008 14:12

Cine n-are pisici, sa invete!

Written by

Să mă scuze Luca, că scriu despre el fără să-i cer părerea. Dar m-a impresionat într-una din zilele trecute, mai ales că a făcut ceva care s-a legat foarte bine cu… vizita lui Paul Holmes.

Sunday, 24 August 2008 10:45

In ce se masoara curajul

Written by

Postul Andei de acum câteva zile aducea pe Internet o discuţie pe care o tot purtam în agenţie şi care, după venirea lui Paul Holmes, s-a continuat cu şi mai multă intensitate. În discursul său de la Bucureşti, Paul deplângea faptul că PR-ul este, în continuare, măsurat după numărul de clipping-uri generate, când adevărata sa valoare este sfatul bun, referitor nu numai la ce trebuie să spună o companie despre ea însăşi, dar mai ales la ce trebuie să facă. Spunea, de asemenea, că dacă este ceva ce trebuie apreciat în mod special la un consultant de PR, este curajul.

Am ajuns şi noi la această concluzie acum ceva vreme şi o păstrăm în continuare deşi, câteodată, ea vine împotriva intereselor de business. Esenţa activităţii consultantului, e minunat sintetizată de o expresie pe care americanii o folosesc curent şi care ne-ar fi cel mai drag slogan “Telling truth to power”. Într-un cuvânt - curaj.

Friday, 22 August 2008 10:46

Bani pe post

Written by

Se discută mult în ultima vreme despre advertoriale pe bloguri, recenzii plătite etc etc. Ar trebui să ne aflăm în gaşca celor care încurajează asemenea iniţiative pentru că, nu-i aşa, asta e calea ca PR-ul să intre în blogosferă, uşor şi controlabil, ca în visul oricărui marketer. Nu suntem în gaşca asta.

Motivul pentru care ne plac blogurile şi pentru care am pus şi noi un pas în blogosferă acum doi ani este autenticitatea lor. Pe blog poţi să spui ce crezi, fără atâtea îngrădiri, altfel decât ai face-o într-un alt tip de publicaţie. Ne plac blogurile asumate şi credibile, în care oamenii povestesc experienţele lor directe cu cărţi, filme, produse, slujbe, oameni, situaţii etc.

Thursday, 21 August 2008 08:57

Cald, cald, foarte cald

Written by

Stau printre picioarele colegilor si mă întreb ce să fac? Căldură mare, blană pe măsură. Pisa zace la umbră în curte, iar în cameră merge aerul condiţionat. E bine, dar parcă tot e prea cald.

Şi n-am nimic de făcut. Dorm cele zece-paişpe ore pe zi, obligatorii pentru un motan specializat, ca mine. În rest, lumea vine, pleacă, concedii (?), mare (ce-o fi aia?). Şi e din ce în ce mai cald.

Aşa că m-am gândit să scriu. N-am un subiect anume, dar cred că e din cauza căldurii. Nu ştiţi cum e cu blană pe vremea asta… Unde sunt zăpezile de altă dată? Acum e cald, foarte cald.

Dacă aveţi vreo idee de ce aş putea să fac pe căldura asta, aştept sugestii. Numai să nu aud de mişcare. V-am spus că e cald.

Tuesday, 29 July 2008 06:33

30 de secunde prețioase

Written by

Nu ştiu dacă i-aţi observat în lista noastră de bloguri preferate pe cei de la The Bad Pitch Blog – nişte tipi cu un umor spumos care comentează gafe monumentale din PR-ul american de zi cu zi (şi nu l-au „văzut” încă pe al nostru!). Autoritatea lor în materie, în caz că vă întrebaţi – Richard Laermer este un fost jurnalist, actualmente CEO al agenţiei de PR RLM şi autor al 5 bestseller-uri pe teme de PR, marketing sau media, iar Kevin Dugan este Director de marketing communications la FRCH Design Worldwide şi are la activ premii „grele” de la PRSA şi PR Week.

Posturile lor sunt în general foarte amuzante, iar pitch-urile dezastruoase care stau la baza lor cu atât mai mult, dar parcă de mult n-am mai văzut un e-mail mai prost şi o încercare mai lamentabilă decât cea pe care o comentează ei în cea mai recentă postare, Take 30 Seconds to Read!!! (http://badpitch.blogspot.com/).

Sunday, 27 July 2008 10:49

The Dark Knight

Written by

La numai câteva zile de la premieră, The Dark Knight a ajuns cel mai bine cotat film al tuturor timpurilor pe imdb.com, cu peste 130.000 de voturi şi, evident, toată lumea vorbeşte despre Oscarul postum pe care filmul ar trebui să i-l aducă lui Heath Ledger.

Nu sunt un fan al benzilor desenate, iar primele filme cu Batman mi s-au părut nişte prostii monumentale, în care actori mult prea buni erau prinşi în nişte roluri 2D, cu care aveau prea puţin a face. În ultimii ani, însă, modul în care regizorii privesc benzile desenate şi le dau viaţă a început să fie unul dintre cele mai interesante exerciţii de creativitate cinematografică - de la Constantine la Sin City sau la 300, benzile desenate au încetat să fie, pentru mine cel puţin, nişte forme preistorice de pierdere de vreme pentru adolescenţi necopţi.

Monday, 14 July 2008 10:51

www versus The Bookshop

Written by

Am fost în weekend la Istanbul, găsind cu surprindere în Turcia, în miez de iulie, un oraş ceva mai răcoros decât Bucureştiul. Am plecat fără un ghid serios la noi, ceea ce s-a dovedit a fi o mare problemă! Dar cum în Istanbul turiştii sunt solidari, fiind loviţi cu toţii de dificultăţile create de limbă şi de orientare în spaţiu, am primit imediat instrucţiuni de la un olandez amabil unde să mergem pentru ghiduri turistice ca lumea - mai exact DK.

Librăria respectivă, The Bookshop, pe Sultanahmet, avea, într-adevăr, tot ce-ţi puteai dori în materie de cărţi de limbă engleză despre Turcia. În stilul tradiţional turcesc, vânzătorul/patron, tânăr, îţi punea în punga cu cumpărături şi un articol apărut despre ei în Turkish Business Daily (valorificând nişte eforturi de PR) şi îţi mai recomanda şi alte cărţi minunate despre viaţa şi lumea din Istanbul.

Monday, 30 June 2008 12:38

To be.. or not to be cashless!

Written by

V-aţi întrebat vreodată cum ar fi să nu aveţi niciun ban în buzunar şi cu toate astea să puteţi face cumpărături oriunde, nu numai prin lumea reală dar şi prin cea virtuală? S-ar putea să credeţi că e o glumă sau curată utopie - cu ajutorul lui Cristi Manafu am încercat să vedem dacă un astfel de experiment ţine. L-am convins pe Cristi – da, el este cel care va trăi experienţa “cashless life” - să renunţe la numerar pentru o lună de zile, timp în care va face toate plăţile cu un card MasterCard. Zis şi făcut, proiectul începe astăzi, 30 iunie şi se va încheia la sfârşitul lunii iulie.

Tuesday, 17 June 2008 06:37

The Jack Welch way și The Romanian Way

Written by

Nu am apucat sa impartasesc din impresiile de la seminarul cu Jack Welch, desi mi s-a parut mai mult decat revelator iar dintr-o ora si jumatate mi-au ramas intiparite in minte foarte multe lucruri frumoase, dar uite ca profit acum de ocazie. Tocmai am citit un articol foarte interesant in Business Standard despre modul de gandire al managerilor romani.

Un studiu realizat de Human Synergistics pe baza datelor provenite de la peste 100 de companii de pe piata locala a scos la iveala (pentru unii dintre noi a confirmat o mai veche convingere) ca liderii romani conduc prin pedepse.

Tuesday, 03 June 2008 14:11

Ceva vechi... si expirat

Written by

Ce e vechi şi nu se schimbă, rămâne vechi. Şi, în cele din urmă, nu mai face două parale. Şi e interesant să vezi că cincizeci de ani de comunism pot avea repercusiuni pe o durată atât de mare. Am fost îndoctrinaţi cu sloganul că Şcoala Românească e cea mai bună din lume. Şi am vrut s-o credem la infinit, pentru că, dacă nici şcoală nu mai aveam, ce ne mai rămânea? Dacă orice altceva eşua, ne refugiam mereu şi mereu în iluzia că, măcar, sistemul nostru de învăţământ e mai bun decât „al lor”.

Monday, 02 June 2008 10:57

Moș Crăciun trăiește!

Written by

Am avut mari emoţii pentru ziua de astăzi pentru că, de câţiva ani de zile, de când am pus mâna prima dată pe o carte a lui Jack Welch, Straight from the Gut, Jack mi-a devenit un model de business, un Moş Crăciun la care să te întorci când eşti într-o zi proastă, sigură că găseşti un sfat iluminator în sacul său.

Problema cu Moş Crăciun, însă, este că rareori se dovedeşte că ar exista în lumea reală. Culegând de-a lungul timpului impresii de pe urma vizitelor multor oameni de business, de marketing, de management, de strategie cu patalama de guru, colecţia de Moş Crăciuni s-a cam topit, opiniile generale fiind că oamenii sunt obosiţi, şablonarzi, indiferenţi la publicul din sală şi la oraşul în care au poposit pentru două ceasuri de prelegeri.

Wednesday, 21 May 2008 10:58

Post Olimpiadele Comunicării

Written by

Ştiu că am întârziat cu comentariile în urma Olimpiadelor Comunicării, dar şi pentru noi, ca pentru toată lumea, a fost o perioadă foarte aglomerată. Am spus şi anul trecut şi anul acesta că printre olimpici ne căutăm viitorii colegi. Anul trecut am angajat-o pe Ena, anul acesta Olimpiadele ne-au adus trei colegi pe care îi veţi cunoaşte în curând pe blog. Unii au fost pe podium, alţii nu, dar cine ne cunoaşte deja ştie că ne preocupă mai mult valoarea individuală decât rezultatul muncii de echipă.

Experienţa tutoriatului a fost foarte interesantă pentru mine şi a scos la iveală un fapt pe care nu-l remarcasem până acum. În urma brief-urilor, şi la Olimpiade ca şi în viaţa reală, au loc debriefing-uri, întâlniri cu clienţii în urma cărora cerinţele iniţiale se pot modifica, pot evolua etc etc. Ca juriu, noi vedem in continuare brief-urile iniţiale şi putem tinde să judecăm în continuare raportat la ele.

Monday, 12 May 2008 10:59

Examene, examene

Written by

Cu coşmarurile legate de sesiunile din facultate rămâi toată viaţa. Azi m-am trezit nu cu un asemenea coşmar, ci cu un altul, dintr-o poantă răsuflată care, iată, mi s-a potrivit de minune “trezeşte-te mamă că întârzii la examen/ ei şi ce? / păi tu eşti profesorul!!”

Cam aşa m-am trezit şi eu când se crăpa de ziuă, nu pentru că facultatea la care am avut prima serie de examene ar fi fost la capătul lumii, ci pentru că între orele 7 şi 10 dimineaţa nu ştii cât timp îţi poate lua să parcurgi cu maşina trei kilometri în Bucureşti. Am ajuns la timp la Facultatea de Jurnalism, pentru cinci (hai patru şi jumătate) prezentări interesante despre Dacia şi potenţialele sale planuri de CSR. Nu vă aşteptaţi să fac dezvăluiri în avanpremieră pe blog, notele le veţi afla săptămâna asta cu toţii.

Monday, 05 May 2008 11:41

Criza si strutul

Written by

Mi-au tot trecut pe la ureche în ultima vreme tot felul de scenarii alarmiste privind viitorul nostru, al industriei de PR, al mediului de business, al economiei, al ţării şi al universului. Strănut, furtună, criză, cutremuuuur!!!

Se vorbeşte că industria comunicării s-ar teme că, pe fondul situaţiei economice mondiale, clienţii îşi vor înjumătăţi bugetele de comunicare, ba chiar unii dintre ei vor renunţa cu totul la a mai comunica, pentru a face „economii” şi a-şi limita pierderile. Mă rog, dacă ar fi să ne gândim la ce înseamnă bugete de comunicare şi PR pentru companii cu cifre de afaceri de milioane şi miliarde, s-ar putea să ne pufnească râsul la un astfel de scenariu. Asta că tot au fost nişte discuţii recente interesante despre diferenţa uriaşă dintre bugetele de publicitate şi cele de PR…

 

Sunday, 04 May 2008 08:59

Tineti-va vacantele pentru voi!

Written by

Sunt atât de fericit că de mâine începe din nou treaba! Am avut nouă zile de chinuri groaznice… Să vedeeem… încuiat în cameră până pe la 10-11 în fiecare zi, cu curtea asaltată de doi câini tembeli care au reuşit să se strecoare printre gratiile destul de dese ale gardului (credeam că numai noi suntem în stare de asemenea scheme, iată că m-am înşelat; oricum a fost nevoie de doi câini, pe unul singur nu l-ar fi dus capul).

Saturday, 03 May 2008 11:01

Ne mutăm cu toții pe Internet?

Written by

Advertising Age trimitea săptămâna trecută invitaţii de participare la un chestionar cu privire la viitorul presei scrise. Pariul era “va dispărea presa scrisă în mai mult sau mai puţin de 25 de ani?”. Răspunsul corect, după mine, ar fi …”da” :-)

Ca industrie de informare în masă, probabil că presa scrisă va dispărea mai curând. În fond, acum vreo 12 ani, în vizită la Bucureşti, Umberto Eco spunea că va rămâne întotdeauna loc pentru cărţi în viaţa noastră pentru că nu te poţi duce în baie cu un computer după tine. 12 ani mai târziu, poţi. Dar asta nu înseamnă că au dispărut cărţile.

Page 5 of 10

PRCC

Public Relations Companies Club

Contact Us

Address: 23 Eroilor Sanitari Blvd., Bucharest 5, 050471
Tel: +40 21 411 01 52;
+40 21 411 01 62
Fax: +40 21 411 50 41
E-mail

Who's online

We have 75 guests and no members online

Search