Tuesday, 11 March 2008 12:42

Deci, lordul Lever avea dreptate!

Written by

Sau nu, nu ştiu dacă el a rostit faimosul “dicton” al advertisingului - “Jumătate din bugetele mele de publicitate sunt bani aruncaţi, problema e că nu ştiu CARE jumătate”. Când l-am auzit eu prima dată, lui îi era atribuit. Cert este că azi citesc în “Business Standard” ceva ce oamenii de marketing ştiu de câteva zeci de ani şi, iată, astăzi, ştiinţa a dovedit-o!

Citez “peste 50% din bugetele de marketing pe plan global au fost cheltuite degeaba, în 2007, potrivit unui raport întocmit de agenţia de monitorizare a eficienţei marketingului, Fournaise Group. Studiul, intitulat Global Marketing Effectiveness Report, a fost efectuat pe un eşantion de 3000 de specialişti în marketing de la diverse companii, inclusiv firme din categoria blue-chip.”

Sunday, 09 March 2008 12:41

Who's news?

Written by

And why is that? Am început să mă întreb uitându-mă pe numărul din 3 martie al Time Magazine. Iau Time de multă vreme, ca pe o revistă de business, politică şi ceva stil de viaţă de bună calitate. Apreciez foarte mult scriitura şi uşurinţa cu care poţi parcurge un set de subiecte diverse, inteligent tratate, uşurinţă dată de un layout relaxat şi neschimbat de foarte multă vreme şi o organizare minunată.

Friday, 07 March 2008 12:40

My name is not Susan

Written by

Îmi sunt foarte dragi cei de la Orange pentru că ştiu să se poarte cu clienţii şi să folosească o parte din profitul pe care îl fac de pe urma logoreei mele profesionale în scopuri simpatice. Sunt singurii care trimit o felicitare de Craciun “utilă” - în care îţi transmit nu numai urări, ci şi faptul că ai mai primit un bonus consistent în puncte de loialitate. Sunt, de asemenea, cei care îşi amintesc de tine de 8 Martie, deşi la baza de clienţi pe care o au, bănuiesc că un asemenea gest reprezintă o felie semnificativă de buget.

Friday, 29 February 2008 14:08

Luca stie!

Written by

Poate pentru că este un motan excepţional sau poate pentru că are o intuiţie deosebită, Luca a sintetizat foarte bine un concept care pare că scapă PRiştilor. PR-ul e, într-adevăr, în cuvinte. Iar dacă o limbă străină exotică – engleza – poate pune probleme, e foarte probabil că şi conceptele exprimate în acea limbă vor da naştere la controverse. Una dintre cele mai comune discuţii la modă care vine să-mi confirme afirmaţia este cea legată de CSR. Corporate Social Responsibility, adică. Din exotica engleză s-ar traduce prin Responsabilitate Socială a Companiilor (sau Corporaţiilor, dacă doriţi).

Daca pana de curand credeam ca voi putea imparti companiile in doua categorii – castigatori (/supravietuitori) si perdanti ai crizei, mai nou mi se contureaza in minte si o a treia categorie: companiile care vor trece, de bine de rau, de furtuna, dar se vor impotmoli tocmai la mal sau isi vor gasi sfarsitul de abia dupa ce a iesit soarele.

Sunt cei care, in febra noii ordini economice, taie, fara nicio strategie, bugete, costuri, comunicare, investitii pe cale de finalizare, oameni. Sunt cei care, de frica inecului, dau disperati din maini si din picioare, haotic, fara o directie clara, lovind si in cei care i-ar putea trage in jos, si in cei care i-ar putea salva, doar-doar vor ajunge primii la liman.

Thursday, 28 February 2008 06:52

PR-ul e în cuvinte!

Written by

Am înţeles că rudele noastre britanice (British Shorthair, de exemplu) folosesc deseori expresia „God is in details”, probabil pentru a sublinia diferenţa dintre o pisică de stradă, comună, şi o pisică aristocată (sic!). Ei bine, Sorana a comis astăzi un păcat capital, vorbind neglijent despre subsemnatul la conferinţa AdRevolution.

Surse bine informate din piaţă (mulţumesc, ca de obicei, Andrei), mi-au spus confidenţial că s-a ridicat problema unei pisici pe blogul Premium. Cum Pisa n-a scris niciodată nimic pe blog (şi eu consider acest lucru un diferrrenţiator în sine!), rămâne întrebarea despre ce pisică e vorba.

Thursday, 14 February 2008 12:29

Gândire de maimuțe

Written by

Am găsit pe blogul lui Ioan T. Morar un text care, înţeleg, e deja intrat în folklorul electronic. Selectez din el ce mi-a atras atenţia:

“Un grup de oameni de stiinta au pus intr-o cusca cinci maimute si in mijlocul custii o scara, iar deasupra scarii o legatura de banane. Cand o maimuta se urca pe scara sa ia banane, oamenii de stiinta aruncau o galeata cu apa rece pe celelalte care ramaneau jos. Dupa ceva timp, cand o maimuta incerca sa urce scarile, celelalte nu o lasau sa urce. Dupa mai mult timp nici o maimuta nu se mai suia pe scara, in ciuda tentatiei bananelor.   

Wednesday, 13 February 2008 12:24

Țara lui Dorel și a Ralucăi

Written by

Voiam de multă vreme să scriu un post despre Ţara lui Dorel, poate şi pentru că mă număr printre cei care urăsc respectiva campanie. Nu mă îndoiesc de eficacitatea ei comercială, dar am o problemă cu moralitatea ei şi cu mesajul social pe care îl transmite. Am întâlnit scene cu Dorel în viaţa reală. Nu o dată. De multe ori, finalul acestor scene nu e un packshot cu o sticlă de tărie. E un necrolog sau un diagnostic obţinut într-un spital de urgenţă.

Tuesday, 05 February 2008 11:15

PRivind la 2008

Written by

Bilanţurile ne-au rezervat întotdeauna surprize, an de an. O dată pentru că e complicat să anticipezi cum evoluezi tu până la 31 decembrie şi a doua oară pentru că e şi mai complicat să anticipezi cum au evoluat ceilalţi. Din fericire, în cazul nostru particular, rapoartele de final de an - mă refer la cele financiare - se opresc la noi pe birou. Nu vreau nici măcar să mă transpun în situaţia celor care au de explicat cuiva din afară care sunt mecanismele economice ale pieţei de PR din România. Să pornim doar de la faptul că în 2006 piaţa era estimată la 30 de milioane de EUR, că toată lumea e de acord că am crescut binişor în 2007, şi totuşi estimările curente - la fel de estimative ca şi cele din 2006 - stabilesc valoarea pieţei la 17 milioane EUR! Cu bătaie lungă spre 22-25 de milioane anul viitor, asta dacă nu scade leul pe final de an şi din 17 milioane numărăm 12 sau dimpotrivă… Cifrele, aşadar, pâinea noastră preferată în media relations, sunt pe cât de inexacte, pe atât de irelevante.

Monday, 04 February 2008 00:00

Cumpăr, dar Internetul ce zice?

Written by

Conform principiului: „o părere în plus nu strică niciodată”, tot mai mulţi consumatori decid să cumpere un produs numai după ce caută cât mai multe informaţii pe Internet. Nu o spun eu, ci un studiu comandat de European Interactive Advertising Association (EIAA). Am găsit studiul pe site-ul  HotNews şi rezultatele sunt foarte interesante.  Singurul meu regret este că nu a fost inclusă şi România. Sunt sigură că rezultatele ar fi fost şi mai spectaculoase, ţinând cont că la noi vânzările online prin card  au crescut de peste trei ori anul trecut, adică 450.000 de tranzacţii pe Internet.

Tuesday, 29 January 2008 11:16

Făt Frumos și cei 64 de pitici

Written by

s-ar fi putut numi reprezentaţia de duminică seara, cu baletul Teatrului Balşoi din Moscova, pentru că “Spărgătorul de nuci” nu era în nici un caz. Din cei 65 de oameni pe care organizatorii s-au mândrit că îi aduc pe scenă (o scenă neîncăpătoare şi sărac decorată), unul singur, Alexandr Volcikov, ne-a amintit că asistăm la un spectacol al Baletului Rus, în rest, vorba Ralucăi, puteai să juri că eşti la o serbare a liceului.

Coregrafia simplistă şi execrabil executată, accidentele de neconceput pentru o trupă de balet cu un nume aşa de mare, nepotrivirea flagrantă între partenerii de dans, haosul care a dominat scena, toate dublate de o coloană sonoră înregistrată şi redată prost, ne-au lăsat stupefiaţi. Respect baletul şi balerinii, mi se pare că sunt nişte oameni cu o voinţă şi o putere de muncă incredibile, că pot crea magie fără cuvinte şi pot emoţiona prin mişcare, dar duminică seară am trecut prin hohote de râs, uimire şi dezamăgire.

Monday, 28 January 2008 12:13

Dănilă Prepeleac in reverse

Written by

Săptămâna trecută am participat la o întâlnire organizată anual de unul dintre clienţii noştri (cred că aş putea să spun că e vorba de MasterCard dacă-mi promiteţi că nu vă gândiţi că “vreau să le fac reclamă pe blog”, ok?) cu toate agenţiile din Europa. Evenimentul a fost foarte departe de obişnuitele serii de prezentări care te obosesc fără să prinzi de veste - am comentat, am discutat, ne-am distrat şi ne-am întors fiecare acasă cu tolba plină de idei.

Friday, 25 January 2008 09:09

Au aflat si ei!

Written by

Citesc (citesc!!!) în Business Standard că, pe bune şi pe cifre, s-a dovedit că animalele reduc stresul la locul de muncă!!! Un studiu al The Blue Cross arată că 90% dintre companiile care permit angajaţilor să vină cu animale (în articol scria de câini, dar n-aş putea fi de acord cu aşa ceva din motive… evidente) la serviciu au redus nivelul de stres al angajaţilor, în peste jumătate din firme relaţiile între oameni s-au îmbunătăţit, iar în jumătate din companii a scăzut numărul de absenţe.

Am câteva precizări: 1 - noi am descoperit de ceva vreme ce au descoperit ei; 2 - pisicile sunt cel puţin la fel de eficiente ca şi câinii; 3 - pisicile cer contract de muncă cu clauză de exclusivitate sau cu precizarea explicită a locului de muncă: noi, în casă, câinii, afară.

Aş vrea să văd câinele care ar putea participa la întâlnirile din sala de consiliu aşa cum fac eu… Hmmm, mă întreb dacă s-ar urca pe masă în câte secunde i s-ar desface contractul de muncă…

Wednesday, 23 January 2008 11:29

Spiritul de echipă a expirat?

Written by

Raluca Zamfir a primit multe comentarii interesante ridicând o problemă pe cât de acută, pe atât de înecată de ipocrizie: cât de valoros e spiritul de echipă de fapt şi cât de multă lume munceşte realmente într-o echipă? Câţi se folosesc de echipă pentru a-şi ascunde grijuliu incompetenţa?

Fiecare dintre noi care a trecut prin companii mai mari are răspunsuri pentru toate cele de mai sus. În răspunsurile astea se regăsesc şi multe dintre motivele care i-au determinat pe mulţi (inclusiv pe mine) să spună, la un moment dat, “cum ar fi să lucrez numai pentru mine şi să plătesc numai pentru greşelile mele?” Când începi să-ţi pui asemenea întrebări, sfârşeşti prin a părăsi organizaţia şi, mai ales în comunicare, prin a te gândi la o afacere proprie.

Wednesday, 16 January 2008 11:30

8 ani fără televizor

Written by

Am asistat azi fără să vreau la o conversaţie între mai mulţi colegi din mediul bancar - subiectele obişnuite: vacanţe, Revelion, românii în străinătate, reclame. Toate bune şi frumoase până când, discutând despre un spot al concurenţei, una dintre femei a mărturisit că nu l-a văzut. “Nu l-am primit pe mail” “Bine, dar a fost o grămadă la televizor” “Da, dar nu ştiţi că ea nu are televizor” “Nu ai televizor?????” “Nu, nu am televizor de opt ani.” “????!!!???!” “Da de ce?” “Aşa am vrut eu” “Şi ce faci seara acasă?” “Păi ce, credeţi că n-am ce face? Citesc, gătesc, mă ocup de ai mei…”

Thursday, 17 January 2008 09:06

Ce bine că s-a terminat!

Written by

Monday, 07 January 2008 09:08

Viena - ce oraș frumos!

Written by

Nu pot să spun că mă omor cu firea după Viena. E un oraş interesant, populat, în majoritatea timpului, de oameni cu frica lui Dumnezeu, care n-ar munci duminica nici să-i pici cu ceară. Şi nici sâmbăta, dacă se poate… Am fost de acord cu Sorana pentru o nouă vacanţă la Viena pentru că mi-a promis o vacanţă liniştită; şi s-a ţinut de cuvânt. Dar nu despre vacanţă voiam să vorbesc. Ci despre Viena.

Cum românii au fost, de departe, majoritari din punct de vedere numeric de revelion, voi pleca de la premisa că mulţi dintre cei care citesc au fost la Viena măcar o dată. V-a frapat curăţenia oraşului? Aţi văzut vreodată grădinarii schimbând gazonul în centru, ca pe un covor (realmente!!)? Aţi văzut cum schimbă rondurile de flori? Pe mine toate astea m-au determinat, într-un final, să mă gândesc la bani. Nu sunt mercantil – gândul mi-a venit foarte târziu, şi nu oricum.

Friday, 04 January 2008 11:31

Capitala comercială a CEE

Written by

Orice român care se respectă ştie că atunci când vine la Viena în vacanţă, Parndorf, cu al său designer shopping outlet este un must. Tradiţia escalelor la Parndorf este, poate, mai populară decât vizitarea orăşelului de Crăciun dominat de privirile uşor dezgustate ale Mariei Tereza. Înlocuiţi în prima frază cuvântul „român” cu slovac, moldovean, ucrainean, ungur şi realitatea se păstrează. Parndorf, micul sătuc din împrejurimile Vienei a devenit capitala comercială central europeană.

Deşi nu este un mall, ci o adevărată cetate a mărcilor la preţ redus, deşi are o parcare cam de cinci ori mai mare decât cea de la Plaza România, Parndorf era ieri o cetate cucerită, sufocată de-a dreptul de hoardele de cumpărători. Parcările creative, direct pe benzile auto sau încălecate peste rondurile de verdeaţă, acum protejate de straturi de pietricele, mi-au evocat imediat Plaza. Şi nu degeaba. Vajnicii conducători auto care-şi găsiseră popasul pe asemenea locuri intangibile pentru vienezul de bun simţ erau trădaţi de numerele de înmatriculare – B49XXX, BV36 ETC, PH25XZY şi aşa mai departe.

Wednesday, 12 December 2007 11:33

Jack Welch vine în România!

Written by

Am aflat vestea de la Mihaela Pantiş - Qualians îl aduce în România pe Jack Welch, a confirmat, va fi în Bucureşti pe 2 iunie. S-au dat peste cap planurile mele de vacanţă, dar 2 iunie e deja o dată pe care am blocat-o în agendă. Cu admiratori şi detractori, Jack Welch este în continuare cel mai mare CEO al tuturor timpurilor, un om care a înţeles multe lucruri înainte ca ele să se contureze ca şi concepte, care a reuşit să schimbe o organizaţie gata formată din interior, care a demostrat puterea individului când vine vorba de management.

Friday, 30 November 2007 14:04

Velkome to Kalifornia! Do you feel lucky?

Written by

Nu, n-am greşit. Deşi, să fiu sincer nu se aude chiar aşa accentul domnului Guvernator Schwarzenegger. E acolo, dar nu mai contează când eşti înconjurat de alte vedete şi faci ceea ce ştii mai bine (discutabil, pentru că e mai bun ca guvernator decât ca actor, părerea mea) pentru a-ţi promova ţara.
Şi chiar dacă şi noi l-am folosit pe Dracula, spoturile noastre vin parcă de altă planetă – triste, fără vlagă. Vă invit să vedeţi ce înseamnă o promovare reală, completă, a unei ţări. Şi un guverantor care poate să se ia în serios fără să se ia în serios în acelaşi timp (cum de reuşeşte asta?!?). Şi poate cei care văd campania se vor gândi mai mult înainte de a se limita la Dracula…

Thursday, 22 November 2007 09:11

Portret robot - clientul ideal

Written by

Deşi m-a bătut gândul să scriu un post despre „un client de coşmar”, numai aşa, să mai vadă jurnaliştii cum e uneori şi de partea asta a baricadei :), am zis că totuşi e bine să gândim pozitiv şi să facem un portret robot al clientului ideal.

Şi chiar dacă uneori ne vine să încadrăm subiectul la categoria „Vrabia mălai visează” :-P , să ştiţi că suntem totuşi norocoşi din punctul ăsta de vedere, şi vă asigurăm că astfel de clienţi chiar există! Vorbim din proprie experienţă… :)

Monday, 12 November 2007 09:14

De prin curte si din casa

Written by

În primul rând, pentru fanii mei, nu m-am vopsit, nu m-aş fi putut desfigura cu bună ştiinţă atât de groaznic. Purrr şi simplu am vrut să fiu drăguţ şi să vi-l prezint (încă o dată) pe Moga, care a crescut mai mult decât e cazul şi insistă zilnic să ne batem prin geamul care desparte curtea de casă şi casa de curte. E un geam nou, am schimbat toate geamurile în casă, a fost un coşmar, nu mă întrebaţi…

Page 6 of 10

PRCC

Public Relations Companies Club

Contact Us

Address: 23 Eroilor Sanitari Blvd., Bucharest 5, 050471
Tel: +40 21 411 01 52;
+40 21 411 01 62
Fax: +40 21 411 50 41
E-mail

Who's online

We have 82 guests and no members online

Search