Monday, 05 July 2010 11:14

Jurnalist pentru (încă) o zi

Written by

Desi am terminat scoala cu diploma de jurnalist, cariera mea de jurnalist a fost ici si colo, in episoade de cate 4-6 ore. Asta pentru ca am cerut, periodic, permisiunea publicatiilor sa-mi petrec ore si la birou, in redactii, alaturi de cei cu care oricum lucram la fel de mult pe mail sau prin salile de conferinte. Am vizitat asa, de-a lungul timpului, mai multe echipe si am putut trai macar o parte din viata de jurnalist. Cea de birou.

Monday, 05 July 2010 05:33

From junior to senior

Written by

Toţi copiii vor să devină adulţi, iar când dorinţa le este împlinită tânjesc după copilărie. Este un adevăr pe care l-am băgat de seamă abia în facultate, atunci când l-am studiat pe Creangă, cine ştie, vorba aia clişeu - cunoaşte. Părinţii sunt cei care îi încurajează să se dezvolte şi majoritatea persoanelor apropiate îi întreabă ce îşi doresc să devină când vor fi mari. Zilele trecute am citit o ştire despre Suri Cruise care poartă tocuri de la 3 ani şi mai mulţi designeri se înghesuie acum să relanseze moda pentru copii.

Tuesday, 22 June 2010 11:15

Even bad guys love their mamas

Written by

Scenariul de la “Pirates of the Caribbean 4″ a fost uitat intr-o cafenea din Londra. L-a gasit un londonez, cititor “The Sun”. Cum sunt toti. L-a trimis la “The Sun”. Nimic surprinzator pana aici. Dar “The Sun” a returnat scenariul la Walt Disney fara sa-l publice in foileton!!! Nu pot sa nu ma intreb oare ale noastre tabloide cum ar fi procedat? Sau cat o fi platit Disney pentru indiscretia sa si discretia celor de la “The Sun”?

LE - acum că am văzut filmul, am înțeles și motivul - scenariul e atât de prost, încât nu merita osteneala...

Tuesday, 22 June 2010 11:04

Reconversie profesională

Written by

Am citit in ultimii ani o multime de carti istorice - nu, nu romane, ci din acea categorie non-fiction care la noi este extrem de putin dezvoltata. Carti despre istoria Frantei, a Marii Britanii, personaje fascinante din istoria artei, in fine. De la un punct, un lucru a inceput sa-mi atraga atentia pe ultima coperta a tuturor acestor carti - autorii aveau in spate, invariabil, cariere de 15 ani la Guardian, 12 ani la The Independent, 10 ani la Time si asa mai departe. Toti fusesera, o perioada consistenta de timp, jurnalisti, fapt care explica perfect si usurinta in redactare si exercitiul de colectare a faptelor. Cei care nu erau jurnalisti, erau profesori universitari de istorie, istorie a artei, pasionati in mod special de un stil, o epoca, un erou, un pictor.

Friday, 28 May 2010 11:16

Tylenol în nămol

Written by

Johnson & Johnson a dat fata cu criza din nou, dupa 25 si mai bine de ani. De data asta, nu mai sunt textbook, ci dimpotriva, dupa cum se vede aici. Ce s-a schimbat in companie in toti acesti ani? Oamenii…

Monday, 17 May 2010 11:17

Imposibilul se poate?!

Written by

Dupa scandalurile de demult cu Wal-mart si altele asemenea, cel mai recent fiind cel legat de brandul de imbracaminte Ann Taylor, FTC s-a gandit in Statele Unite sa incerce imposibilul: reglementarea relatiilor dintre companii si bloggeri. Am discutat despre asta cu niste specialisti americani - de la bloggeri la membri WOMMA - saptamana trecuta, iar azi am dat peste un blog - benign pentru noi romanii, de recenzii de carti - care avea la loc vizibil precizari despre modul in care respecta reglementarile FTC. Deci imposibilul se poate!
Pe scurt, e vorba din nou despre masuri de bun simt, dar, asa cum spunea Brian Solis si probabil si altii inaintea lui, common sense is not so common. Companiilor si bloggerilor li se cere sa dezvaluie cititorilor orice beneficii materiale care stau in spatele unor posturi favorabile, nefavorabile sau neutre, de ce… gen or fi ele!

Monday, 19 April 2010 05:35

La cererea publicului

Written by

În urmă cu o lună şi mai bine mi-am dat seama că nu mă descurc foarte bine cu timpul meu liber pentru că mare parte îl iroseam inutil, hipnotizată de laptop. Şi pentru că experimentele sunt la mare căutare, m-am gândit să fac un test, subiectul fiind eu. Timp de patru săptămâni mi-am interzis orice contact cu tehnologia în afara programului de la birou. Spun tehnologia pentru în cazul meu este un lanţ al slăbiciunilor: laptop, ipod, aparat de fotografiat, ebooks. Evident că nu am stat fără telefon dar l-am folosit doar pentru telecomunicaţie. Am pornit la drum foarte optimistă şi pentru cârcotaşi voi mărturisi că aşa am şi încheiat.

Tuesday, 13 April 2010 05:39

Rock me Amadeus

Written by

Atunci când eram mica si mergeam spre gradinita, treceam pe lânga Liceul de muzica George Enescu. Nu întelegeam foarte bine ce studiau elevii acolo dar mama mea a încercat sa îmi explice ca acolo se duc cei care cânta la instrumentele pe care eu le vazusem recent la Magazinul Muzica. Complicata treaba, cel putin pentru mine, care nu am avut niciodata talent în aceasta directie. Voi recunoaste un lucru normal pentru un copil de sase ani: muzica clasica mi se parea extrem de complicata si plictisitoare în comparatie cu ce auzeam la radio si televizor. Si pentru ca în perioada respectiva se difuzau la postul public de televiziune si concerte de muzica clasica, în mintea mea s-a facut o delimtiare clara între cele doua directii.

Monday, 29 March 2010 12:36

Las-o ma, ca merge-asa!

Written by

Clienţii nemulţumiţi de serviciile pe care le livrează o companie sau alta nu reprezintă, desigur, nicio noutate. Cu toate acestea, de fiecare dată când întâlnesc o astfel de situaţie am naivitatea să îmi pun nişte întrebări…

Wednesday, 10 March 2010 14:19

Râsu' plânsu'

Written by

<E ora 00:37 cand ma asez sa scriu aceste randuri. De obicei, atunci cand nu ma joc, la ora asta sunt demult departe de calculator. Numai ca de data asta n-am putut sa astept dimineata. Pentru ca este pentru prima oara cand vad un film de doua ori la rand. Ma rog, nu chiar la rand, pentru ca intre cele doua vizionari am vazut si DVD-ul “bonus” cu realizarea filmului.

Thursday, 04 March 2010 05:46

Rezoluție

Written by

De multe ori sunt împrăştiată, dar o recunosc şi încerc să mă corectez. Cel mai adesea sunt repezită. Nu, nu la job, pentru că probabil mica mea experienţă în PR nu ar fi ajuns nici până în punctul ăsta. Pe biroul de acasa este o relativă dezordine, dar atunci când am nevoie de ceva, găsesc în doi timpi si mai putin de trei mişcări. Asta pentru sunt foarte atentă la detalii şi ţin minte foarte bine cam tot. Iar dacă mă înfurii, fac cea mai ordonată ordine. Dacă cineva crede că are de-a face cu o soacră, ei bine, vă înşelaţi. I’m way too young for that.

Tuesday, 23 February 2010 11:18

Avatarurile din Cutia Pandorei

Written by

Nu voi vorbi aici despre filmul lui Cameron, ci despre etica in online. Despre cum intelegem si cum vom intelege de acum incolo sa ne folosim de o lume a democratiei absolute, in care puterea e a fiecarui individ ascuns in spatele avatarului sau, si in care povestea aia cu libertatea mea care nu trebuie sa ingradeasca libertatea ta e… poveste.

Si n-o sa vorbesc teorie, ci o sa dau doar doua exemple pe care, poate, ma ajutati sa le luminez cumva. Tocmai pentru ca pretuiesc libertatea de expresie si mi-as dori ca Internetul sa ramana in afara oricaror reglementari, ma intreb ce-am putea face cand lucrurile o iau rau razna si cand oameni fara vina, vorbind deschis in numele companiilor lor, asa cum ii sfatuim noi mereu, patesc urmatoarele:

Sunday, 31 January 2010 11:19

Rămâne cum am stabilit!

Written by

Am trimis un material despre 2009/2010 catre iaa.ro si il reiau - multe dintre lucrurile pe care le-am spus anul trecut aici s-au confirmat si raman valabile si pentru 2010. Fiuuu! Parca niciodata n-a fost mai greu sa vezi in zare ca in ianuarie/februarie 2009.

Ianuarie e luna de bilanț și de întrebări recurente - cum a fost anul trecut / cum va fi în anul ce vine. Au fost ani de-a rândul în care, agenții și clienți, porneau cu declarații tonice de ianuarie, în care singura emoție era să nu fii prea conservator în estimarea creșterilor. Toată lumea era bucuroasă de întrebări și de răspunsuri.

Sunday, 17 January 2010 11:21

Despre relații publice, public și relații

Written by

Tin un text de mai multa vreme, dar cum recitindu-l sunt in continuare de acord cu ce am scris, zic ca nu mai e cazul sa-l tin - voila

Dacă sunt autori în lume care vor să reintroducă “publicul” în “relaţiile publice”, eu aş vrea să scot “relaţiile” din ele. De câte ori conversaţiile încep cu “ce relaţii ai în presă” sau “ce prieteni ai în presă” se termină foarte abrupt sau foarte prost dinspre partea mea. Sau şi una şi alta.

Friday, 08 January 2010 11:22

Răceala și criza

Written by

Pe final de an, am comentat cele petrecute in 2009 intr-un articol in Capital.

Înţelepciunea populară ne învaţă că răceala trece în şapte zile cu medicamente şi într-o săptămână fără. Cum necum, părem să fi asimilat dictonul popular în modul în care tratăm şi criza din acest an. După ce am stabilit că ea nu-şi are originea la noi, ci e un fel de epidemie – ceea ce e corect – am stabilit cumva, cu mioritică resemnare, că nici n-avem ce-i face, drept pentru care, dacă stăm cuminţi şi aşteptăm, ea va trece de la sine. Ceea ce nu mai e corect.

Thursday, 10 December 2009 11:24

Mai reacționăm la veștile proaste?

Written by

Anul acesta mi-a fost extrem de greu sa gasesc subiecte potrivite pentru examenul de la facultate. De obicei caut subiecte distincte pentru fiecare student si ma uit dupa subiecte de comunicare mai generoase, unele mai dificile, altele mai “light”. Anul acesta aproape ca nu am gasit subiecte “light”. Iar examenul e, totusi, la un curs de Campanii de PR si nu la Crisis Communication.

Friday, 27 November 2009 08:30

Am infrant! Nicolina Garici ne recomanda!

Written by

Cum ne este foarte greu să pricepem de ce trebuie să primim la evenimentele noastre de presă alte personaje decât jurnaliştii şi n-am înţeles nimic din curiozitatea mistuitoare care o mână pe Nicolina Garici la toate conferinţele şi seminariile, nici n-o lăsăm să intre la evenimentele noastre. Facem asta de ceva vreme. Cred că dintotdeauna. Şi nu părem a fi afectaţi de acest fenomen.

Asta cred că a determinat-o pe Nicolina să treacă la atac şi să ne sune unul dintre clienţi ca să-l informeze vigilent că furăm comunicatele de presă din dosare - exact, comunicatele alea pe care tot noi le printăm şi le punem în dosare in the first place. Şi în general suntem oameni răi şi neinformaţi şi nu ştim că ea acoperă 11 domenii, de la construcţii la sport şi la financiar. Nasol.

Cine nu ştie încă cine este Nicolina Garici, poate citi această Odă pe care Gabi Bârligă a scris-o special pentru ea acum vreo doi ani…

Monday, 02 November 2009 08:31

Sase piese in cautarea unui public

Written by

Mi-o fi mie nesuferita Londra din multe puncte de vedere, dar trebuie sa recunosc ca in materie de concerte si teatru nu are egal intre capitalele europene. Nu cred ca mi s-ar fi putut intampla sa-mi planific altundeva o vacanta in jurul unui concert si, pana la momentul concertului sa mai descopar ca mai pot vedea si doua evenimente de teatru, totul in numai cinci zile. Si, evident, sa-mi si pot cumpara bilete din doua click-uri si trei miscari.

Wednesday, 02 September 2009 08:33

Doua blonde in Romania

Written by

Sau cateva vorbe despre doua concerte - unul la care nu am fost, si altul la care am fost. Saptamana trecuta, (intr-un show pe care l-am vazut la Londra, anul trecut, deci asupra caruia pot oarecum sa-mi dau cu parerea), Madonna a incercat sa faca 60.000 de romani sa zambeasca. Mission impossible. Noi ne intrebam daca exista romani fericiti asa, retoric, de unde sa gasesti 60.000 si toti in acelasi loc?

I-am reprosat ca a intarziat, desi atunci incep concertele ei. Ca n-a acordat bisuri (nu acorda niciodata, de altfel povestea cu bis-ul e poveste, artistii intrerup spectacolul la trei sferturi si asteapta sa fie rechemati pentru grand finale).

Tuesday, 18 August 2009 09:00

Betie la volan

Written by

Cine a ajuns sa conduca pe autorutele din Germania stie ca betia cea mai periculoasa si mai tentanta la volan e betia vitezei. Regulile jocului sunt brutale si eficiente. Ai nevoie – neaparat – de o masina tare, toata lumea merge cu viteze aiuritoare si te impinge sa ajungi si tu intr-un timp minim la destinatie, ca vrei ca nu vrei. Accidentele sunt rare, dar cand se intampla, se intampla si angreneaza multi nevinovati pe seama putinilor sau unicului culpabil.

Pe autoruta am mers si noi – daca nu la propriu – macar in mediul de business in Romania ultimilor ani. Cresteri mari, presiune puternica a participantilor la trafic si o piata care te impingea inainte si te obliga sa-ti turezi motoarele si sa-ti cumperi cele mai tari masini ca sa poti profita.

Thursday, 06 August 2009 09:06

We, the management

Written by

Articolul de fata porneste de la mai multe intamplari / remarci amuzante pe care le-am retinut in ultimii ani si care au de-a face cu modul in care lumea vede comunicarea oficiala.

Prima vine de la o conferinta a Olimpiadelor Comunicarii – acolo, un student din sala i-a replicat unui om de PR intern care se vaita de dificultatile implicarii managementului in comunicare interna si externa “daca CEO-ul e asa de slab la comunicare, de ce nu-i luati locul?”.

Tuesday, 21 July 2009 09:07

Cate capre mai trebuie sa le moara vecinilor?

Written by

Asta primavara, intr-una dintre primele dezbateri despre criza si despre leadership ale industriei noastre, audienta, formata intr-o pondere poate prea mare din juniori, apostrofa grupul de speakeri pentru ca se limitau sa se refere doar la modele.

Oamenii din sala isi doreau sa stie ce se va intampla cu cei 95%, care priveau criza ca o catastrofa naturala de la care cineva trebuie sa-i salveze, si nu cu cei 5% care alegeau sa nu astepte, ci sa puna mana sa faca ceva.

Unul dintre produsele secundare ale crizei, care ne delecteaza ca romani de vreo 10 luni prin toate buletinele de stiri e molima care-a lovit caprele vecinilor. continuarea aici

Wednesday, 01 July 2009 09:08

Primele sase luni

Written by

Perspectiva asupra primelor sase luni ale anului a impartit companiile in doua tabere in 2009 – conservatorii - care au cautat sa-si reduca prin orice mijoace costurile si consumul de resurse si curajosii - care au pornit de la premisa, atat de batatorita acum, ca mi-e clar ca e adevarata, potrivit careia criza este o oportunitate.

E de presupus ca toti au citit aceleasi ziare, toti au trecut, intr-un fel sau altul, prin aceleasi carti de management, ca sa ajunga, insa, la concluzii opuse si sa reactioneze antitetic. M-as fi gandit sa nuantez si sa spun ca atitudinile diferite isi gasesc justificare in modul in care au evoluat – diferit – diversele piete, dar curajosii si conservatorii se intalnesc pe aceleasi piete si pe aceleasi segmente.

Din experienta precedenta, conservatorii au retinut ca… trebuie sa conserve – o marja de profit, o companie, pana trece furtuna. Si au pus asemenea planuri in aplicare cum s-au priceput – mai putine cheltuieli cotidiene, mai putine bonusuri si beneficii, productie mai redusa, oameni mai putini, mai putine cheltuieli “cosmetice” - training, comunicare, marketing, si neaparat 0 la development si initiative. restul articolului il puteti citi aici

Tuesday, 30 June 2009 08:47

Ce n-am avut si ce-am pierdut

Written by

E crrriza! Si ma scuzati ca eu n-am aflat decat acum, dar asta se datoreaza perrrnitelor cu branza de la Whiskas, carora am dedicat marrrre parte din atentia mea zilnica de ceva vreme incoace. Dovada si cele vreo doua kilograme pe care le-am adaugat la masa musculara, care-mi vor tine de cald la iarna.

Wednesday, 24 June 2009 09:11

Se intampla in plina criza

Written by

Când oamenii de PR vorbesc despre curaj, despre ce poţi câştiga dacă îţi urmezi drumul şi strategia cu încredere în plină criză şi nu loveşti în motoarele de creştere ale companiei - vânzări, marketing, HR - sunt de obicei consideraţi avocaţi pledanţi pentru propria cauză. E mai simplu să spui - ăştia habar n-au ce greu e într-o corporaţie, cât de mult trebuie să reducem costurile, cum trebuie să ne administrăm şi menajăm şefii, vor doar bani de comunicare - şi să nu faci nimic atunci când ţi se cere să reduci sau să renunţi complet la bugete, la oameni, la proiecte. E mai complicat să vii cu argumente care să justifice investiţii - şi nu cheltuieli - deştepte în perioadă de criză.

PRCC

Public Relations Companies Club

Contact Us

Address: 23 Eroilor Sanitari Blvd., Bucharest 5, 050471
Tel: +40 21 411 01 52;
+40 21 411 01 62
Fax: +40 21 411 50 41
E-mail

Who's online

We have 106 guests and no members online

Search